Vizita stupina Tg Jiu incalzita electric 2012 03 17

Vizita stupina Tg Jiu incalzita electric 2012 03 17

About Ionel Nistor

Personal Weblog Education
Acest articol a fost publicat în Apicultura și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Vizita stupina Tg Jiu incalzita electric 2012 03 17

  1. Cristian J. spune:

    of… cum ati facut instalatia cu transformator sau rezistenta e legata pe 220 direct si ce valoare are rezistenta (daca aveti timp si puteti raspunde dumneavoastra, nea Gica nea lasat fara din nefericire fara multe raspunsuri )

    • Ionel Nistor spune:

      Stimate cristian J.
      instalatia este facuta cu rezistente montate direct la 220v, la relizarea si finalizarea ei m-a ajutat Gusti Romanescu, fiul lui nea Gica.
      Asa este nea Gica era o enciclopedie, foarte documentat si metodic, sunt multe pe care nu le stim si el era foarte documentat. In plus nu vorbea de cea ce nu verificase in practica.
      Eu nu le stiu pe toate, dar acolo unde stiu si am raspunsuri raspund, unde nu ma documentez, verific in practica si apoi recomand.
      De exemplu anul acesta am verificat cresterea matcilor prin metoda Liviu Padureanu…
      pentru mai multe detali iti las si numarul de mobil: 0723574734-cosmote,
      cu stima Ionel

      • Paul spune:

        buna ziau,

        am tot citit articoelle despre stupina incalzita electric, si sunt indrumat catre site-ul dumneavoastra, umai ca nu gasesc „specificatia tehnica”.
        doresc sa instalez sistemul in stupina mea (de 20 stupi)
        ma puteti ajuta cu o lista de materiale ?

        multuemsc anticipat
        Paul Baiasu

      • Ionel Nistor spune:

        Stimate Paul,
        Sistemul de incalzire a stupinei este compus din:
        – automatica= termostat (preferabil electronic, nu am gasit mecanice in comert cu pragul minim la 5 grade C, si sensibile) un contactor preferabil de mimin 10A
        – Ramele cu rezistente electrice de 100 Ohmi
        – conductor pt conectare
        Se vor conecta in serie minim 8 rezzistente, adica vor fi montate in fiecare stup cate o rama cu rezistenta, fiind astfel legati in serie minim 8 famili, maxim 10 famili.
        Comductorul de legare in serie este de minim 1.5 mm, eu folosesc de 2mm.
        Comductorul de alimntare, in cazul tau vor fi inseriate cate 10 famili, care se leaga la randul lor in paralel, va fi de preferat 4mm (se tine seama si de distanta intre sursa de curent electric si stupina), eu acum am conductor 2.5mm pe o distanta de 130m – fiind subdimensionat.
        Pentru mai multe detali nu ezita sa ma contactezi la 0723 574734 – cosmote.
        PS: Ideia si datele tehnice le am de la raposatul nea Gica Romanescu, a lui este meritul de a ma convinge, iar realizzarea practica a incalziri stupinei mele a fost a lui Gusti fiul mentorului meu in apicultura ( cu regret ca numai pt un scurt timp)
        Cu stima,
        Ionel

  2. Paul spune:

    buna

    eu am „cateva rezistenta” dar,
    pe unele rezistenta scrie 220v-240v 60w iar pe altele scrie 220v 90w, din pacate nu stiu unde sa caut cati ohm are.
    pot sa iti trimit si o poza cu rezistenta (numai ca nu am cum sa o incarc pe acest blog)

    termostat sunt destul de ieftine „Termostat Computherm Q3” pe acest site: http://www.celsiusplus.ro/186~Termostate/

    un contactor preferabil de mimin 10A – aici nu ma pricep unde sa gasesc

    referitor la partea de conectare stupi cu cablurile de alimentare, ai cumva o schita?

    distanta de la priza la stupi este undeva ~50 m

    cu stima
    Paul

  3. Cristian J. spune:

    D-le Ionel am primit rezistentele de la dumneavoastra mai trebuie sa iua termostatul am sa va sun spatamana asta ce vine saptamna trecuta a fost o nebunie totala la mine la servici.

    multumesc inca o data pt rezistente

    • Ionel Nistor spune:

      Draga colega Cristi, nu este meritul meu, eu nu am facut sa te ajut pe tine si pe Gusti.
      Asa cum spuneam ideia este a lui nea Gica, si ajutorul este de la Gusti.
      Sper s reusesti sa-l pui in fuctiune fara probleme, oricum iti stau la dispozitie cu informati.
      Deasemenea si saptamana pt mine a fost foarte plina, dar voi incerca sa instalez sistemul de incalzire.
      Intentionez sa experimentez incalzirea timp de cca 15 zile in perioada urmatoare. Pe tema aceasta avem opini diferite, eu si Gusti, dar asa cum spuneam este un experiment pt care imi asum riscurile…
      Cu stima,
      Ionel

Lasă un răspuns

