Începe cu tine însuți!

Recent am acordat atenție unei cărți care zăbovea uitata de ceva timp pe biroul meu. O plimbasem  de câteva ori in geantă, dar fără șansa de a începe lectura ei. Nici nu am parcurs multe pagini si iată-mă ca de obicei blocat, surprins si provocat la o analiză atentă a modului de gândire si a atitudini mele.

Autorul aduce in discuție monotonul episod petrecut de atâtea ori înaintea decolări avionului, când  însoțitoarele de zbor oferă instrucțiunile privind utilizarea măștilor de oxigen.  Te-ai gândit vreodată de ce se subliniază sa-ti pui primul masca si apoi persoanelor care sunt langa tine. Ne reamintesc faptul ca nu putem ajuta pe nimeni să primească oxigen dacă tu însuți nu poți respira.

Mahatma Gandhi punea: „Fii tu Însuti schimbarea pe care vrei sa o faci in aceasta lume”.

Cu câteva luni in urma, intr-un episod in care reproșam  coleric unei persoane ca „… ești un maestru al punctualității!…”, de fapt ii reproșam ca nu îl caracterizează in nici un chip punctualitatea. Răspunsul prompt si categoric: „… accepta-mă așa cum sunt, ca nu mă schimb!”

Începe cu tine însuți!

About Ionel Nistor

Personal Weblog Education
Acest articol a fost publicat în Anotimpurile vietii…, Începe cu tine însuți!, Sezonul chimbari și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

